Author Topic: Vårt forum  (Read 1125 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ulf

• Club Member
  • Hero Member
  • *
    • Email
Vårt forum
« on: March 13, 2015, 02:21:43 PM »
För info.

Som ni kanske sett har forumet varit nere några dagar.
One.com som är vårat webhotell har kört in nyare PHP script, till vilka våra inställningar automatiskt blivit uppdaterade (ver. 5.6).
Problemet är att vårt forum är gammalt och av SMF version 1.1.8, detta är tyvärr inte kompatibelt med det nya PHP scriptet, vi kan som högst köra PHP 5.3.
Nu har jag manuellt ändrat till 5.3, men problemet är att detta bara finns kvar till den siste mars, sen kommer det dyka igen... :'(

Planen är att uppdatera all forumkod till nyare snitt så vi får ett nytt forum som fungerar med det nya PHP scriptet, fast behålla samma gamla innehåll.
Jag ska läsa in mig på hur det fungerar och försöka hinna med det innan månadsskiftet, men kan inte lova att det hinner bli klart.

Offline Ulf

• Club Member
  • Hero Member
  • *
    • Email
Re: Vårt forum
« Reply #1 on: April 02, 2015, 01:03:53 PM »
Vill passa på att tacka Todd jättemycket för hjälpen!
Själv fick jag inte till uppgraderingen som det var tänkt på grund av återkommande felmeddelanden under uppgraderingen.
Jag var efter ett tag uppgiven och funderade på att rensa hela det gamla forumet och ersätta med en ny installation som hade inneburit att all information och användare hade försvunnit.

Todd har nu lagt ett antal timmar på att delvis uppgradera enligt instruktionerna, men också fått göra en del manuella uppgraderingar och anpassaingar.

Så tack Todd för att forumet lever vidare i den designen vi känner igen det. :)

Offline Sleeper_86

• Sr. Member
  • Medlem Nr. 83
    • Email
Re: Vårt forum
« Reply #2 on: April 02, 2015, 02:29:53 PM »
 ;D ÖLA
//Jimmy

Offline tuko

• Administrator
  • Jr. Member
  • Land Rovers - The Best 4x4xFar